EnglishКонтактиАктуалноНачало

Търсене Аптеки

Анкета

Доволни ли сте от нивото на обслужване в аптеки Ес Си Ес?

Статии

Как да подсилим имунната си систама преди зимния период

Колкото и да не ни се иска, есента вече напомня за себе си с хладните утрини и вечери, и е време да сменим летния гардероб с по-дебелите и плътни дрехи. Така, както се подготвяме за есенно-зимния период с нови дрехи, обувки, палта, така е редно да се погрижим и за здравето си.

Имунната система ще срещне много предизвикателства през настъпващите есен и зима, като добре знаем, че вирусите и настинките нямат почивен ден. Те ще започнат да ни атакуват съвсем скоро и е добре да се подготвим за тях, подсилвайки имунната система.

 

Защо грипът е толкова заразен?

Защото почти 200 на брой са вирусите, които причиняват грип и настинка. Тези вируси могат да живеят върху дадена повърхност и да оцелеят в рамките на от няколко часа до няколко дни. Също така вирусите на грипа и настинката могат да се промъкнат в клетките ни, а на тялото да му отнеме около седмица да произведе антитела, с които да унищожи вирусите. Затова е добре да сте засилили предварително имунната система, която да реагира по-бързо на атаката на вируса и да го неутрализира по-лесно.

 

Ето няколко ефективни начина да подсилите имунитета предварително:

Закусвайте

Когато отивате на работа с празен стомах, това е една сериозна предпоставка за развитие на заболяване през студените месеци, показва проучване на Университета Кардиф в Уелс. Пропускането на закуска може и да стане причина за неприятно втрисане, тъй като нивата на кръвната захар започват да спадат поради дългия период без храна. Възможно е вследствие на това да се появят и  тревожност и нервност.

Ако сутрин ви е трудно да консумирате по-стабилна закуска, хапнете на крак поне един банан или малко кисело мляко със сухар или обикновена бисквита.

 

Помислете за цинка

Този чудесен минерал се открива във всяка една наша клетка и е от критично значение за здравето на клетките и тяхното правилно функциониране. Цинкът взаимодейства с хиляди протеини в тялото и е включен в около 300 различни ензимни процеси. Той спомага за оздравяването на рани, подобрява функцията на щитовидната жлеза, стомаха, зрението. Освен това е мощен антиоксидант и най-важното - подсилва имунната система. Може да си го набавите като хранителна добавка или чрез консумация на храни, богати на цинк като спанак, тиквени и слънчогледови семки, говеждо месо, какао.

 

Заздравете стомаха

Бащата на медицината Хипократ има една много известна мисъл: "Всички болести започват в червата". Днешните научни изследвания доказват това твърдение, защото когато нивата на лошите бактерии са повече от тези на добрите бактерии, имунната система отслабва. Нашият стомах също може да отслаби имунитета, ако страдаме от хронични храносмилателни разстройства.

За да подсилите имунитета първо трябва да заздравите стомаха, а това може да стане чрез прием на пробиотици или засилена консумация на кисело мляко, кокосово или бадемово мляко, кефир, мисо.

 

Имуностимулатори

Поливитаминните имуностимулатори са мощно средство, което помага да укрепим защитните сили на организма. На фармацевтичния пазар се предлагат множество видове имуностимулатори в различна форма - таблетки, сироп, желирани бонбони и т.н. Този вид хранителни добавки имат превантивен характер и помагат да защитим организма от вирусните атаки и да го подсилим преди започване на зимния сезон.

 

Засилете антиоксидантите

Здравословното и разнообразно хранене е ключово за нашето здраве и добра кондиция. За да се радвате на силна имунна система е важно да приемате храни, които са богати на така ценните антиоксиданти. Такъв тип храни са боровинките, ягодите, малините, какаото, броколи, зеле, спанак.

 

Не забравяйте слънцето, дори и през зимата

Витамин D, който се синтезира от кожата най-вече чрез слънчевата светлина, е важен за здравето и за правилното протичане на редица процеси в тялото. През студените месеци е необходимо 15-20 минути на ден да сте изложени на слънце, за да си набавите необходимото количество от витамина, а а ако не успявате със слънчева баня, може да го приемате като хранителна добавка.

Още статии

Design & Hosting Triada Soft © 2007